Ми крокуємо набережною, вимощеною плиткою, милуючись віддзеркаленням хмар у дніпровських водах. Кожен крок – це майже тисяча євро. Саме стільки коштує один метр облаштування бетонної конструкції разом із зворотнім фільтром, який надійно захищає покриття від зсувів

img_1605
Магазин «Ватерлінія»

– Десять років тому на місці цієї набережної був пісок і кущі. Приблизно як он там, – вказує рукою на сусідній берег Артем Соковнін, власник вишгородського яхт-клубу «Оріяна», куди «Мандри» навідалися в гості.
– А тепер це повноцінний клуб з двома причалами на 60 яхт, великим ремонтним ангаром, вітрильною майстернею, спеціалізованим яхтовим магазином «Ватерлінія» і таверною «Веселий бакенщик».

dsc_0008
На літньому майданчику таверни «Веселий бакенщик»

На вітрі майорять клубні прапори, на причалах гойдаються пришвартовані яхти. До Київського моря звідси два кілометри, до Чорного – 870. А до Річкового вокзалу, що на Подолі в Києві, – 15.

– Чому вирішили створити яхт-клуб? – цікавимося у Артема Соковніна. – Адже ваше підприємство «Оріяна» успішно будувало і продавало яхти власного виробництва не тільки в Україні, але й закордоном?

– За нашою оцінкою, десять років тому в районі Києва були відсутні яхт-клуби для середнього класу. Так, були і ще й досі залишаються клуби радянського типу із занедбаною територією, доісторичними будівлями і практично без необхідної інфраструктури. Або є ж інша крайність – дорогі заклади закритого типу, куди потрапити звичайному яхтсмену не по кишені.

– А за кордоном, і про це «Мандри» добре знають, клуби-марини цілком доступні для всіх верств населення. Ми з однодумцями їздили до Англії, вивчали тамтешній досвід і зрештою прийшли до нашої концепції клубу, розробили проект…
Тим часом до спуску на воду готують 8-тонну моторну яхту. Автомобільний кран займає позицію, під днище заводять паси, яхта здіймається у повітря і за кілька хвилин опиняється у рідній стихії – на воді.

img_0059
Спуск на воду

– Наші потужності дозволяють підіймати судна вагою до 40 тонн, – пояснює Артем.
Деякі яхти зберігаються на суші, решта на воді, пришвартовані до двох понтонів. Один із них – іспанського виробника ALFER-METAL – яхт-клуб придбав цього року. Це – недешеве» задоволення», але понтон вартий своїх грошей. Зроблений із спеціального морського алюмінієвого сплаву, легко монтується. Це важливо при експлуатації в наших умовах: адже на зиму всі плавучі конструкції необхідно витягати на берег, інакше вони будуть пошкоджені кригою.

img_1586
Понтон іспанського виробника ALFER-METAL

До другого понтону пришвартована плавуча заправка: тут цілодобово продається і бензин, і дизель-паливо.
– У наших майстернях ми можемо відремонтувати будь-який двигун, зробити йому сезонну профілактику, – слідом за Артемом заходимо до ангару, заповненого водними скутерами, човнами і моторами. Над одним із двигунів «чаклують» місцеві механіки.
Нашу увагу привертає катер на підводних крилах; такі років 30 тому ганяли по Дніпру в районі Києва…

dsc_0433
Заправочна станція працює цілодобово

– Так, це «Стріла» – радянський швидкісний катер на підводних крилах із «волговським» двигуном. Ми його відновлюємо. Ходімте, я вам ще один раритет покажу.
На вулиці під навісом лежить 8-метровий стальний човен із рубкою.
– Це так звана «сєльодка», надзвичайно популярний водотонажний човен 1970–80 років. Кияни на таких катерах проводили свої відпустки і на Дніпрі, й на Десні. Будували їх свого часу масово. Разом з власником, якому вдалося зберегти це судно, ми хочемо привести його до ладу, – розповідає Артем Соковнін.

Над ангаром розташована вітрильна майстерня, де господарює Василь Кірієнко. Майстерня спроможна виготовити будь-які вітрила – від найпростіших до ультрасучасних гоночних. Або ж полагодити старі.

img_3132
Яхт-клуб «Оріяна» – офіційний дилер голландських моторних яхт LINSSEN

У магазині «Ватерлінія» увагу привертає яскравий одяг: від різноманітних fashion-моделей в стилі «яхтінг» італійської фірми SLAM до професійної амуніції голландського бренду преміум-рівня GAASTRA. Вдягнувши куртку, кепку й рукавички, із дзеркал на нас визирали справжні яхтсмени – підкорювачі океанів.

Ми переходимо до таверни «Веселий бакенщик», де для нас готують хачапурі. Увесь процес видно, мов на долоні – через великі вікна, що відокремлюють кухню від зали. Зала завішена різнобарвними прапорами різних країн світу: їх дарують яхтсмени, привозячи із далеких мандрівок.

Таверна «Веселий бакенщик»
На літньому майданчику таверни «Веселий бакенщик»

«Бакенщик» задумувався як своєрідна точка кетерінгу, де б клієнти яхт-клубу могли замовити їжу собі на борт перед початком плавання. Але так склалося, що «Бакенщик» перетворився на справжню таверну: усередині розміститься 12–15 чоловік, а зовні вистачить місця і для великих компаній. Тепер до таверни приїжджають навіть ті, хто не має свого човна чи яхти: відзначають дні народження, проводять корпоративи. Адже тут віє романтикою, справжнім морським духом.

Власник яхт-клубу показує будівельні конструкції і ділиться своїми планами:
«Тут у нас буде готельно-розважальний комплекс із великим рестораном. А ще простора зала для проведення семінарів або занять із йоги чи фітнесу. Фішкою цієї зали буде скляна стіна із приголомшливим видом на Дніпро».

Мимоволі уявилося: сидиш собі у позі лотоса і милуєшся яхтами під білими вітрилами.
Та для реалізації планів потрібні інвестиції: «Щоб добудувати цей комплекс, необхідно не більше півмільйона євро. Тож якщо серед ваших читачів знайдуться потенційні інвестори – ласкаво просимо: розмова може бути цікавою, перспективною».

%d0%be%d1%87-%d1%85%d0%be%d1%80%d0%be%d1%88%d0%b5%d0%b5-%d1%84%d0%be%d1%82%d0%be-%d1%81%d1%82%d0%be%d1%8f%d0%bd%d0%ba%d0%b8-2
Моторний човен виробництва «Оріяни» можна брати в оренду й кататися по Дніпру

Наші хачапурі вже готові, Артем замовляє пиво: «Бельгійське Malle Blonde, будь ласка»!
Виявляється, що справжнє бельгійське пиво варять… в Обухові! Давній друг і партнер яхт-клубу – бельгієць Вернер Ван Ломмел заснував там броварню, яка виробляє 500 літрів високоякісного ячмінного напою на добу. Одними з перших поціновувачів традиційних напоїв за рецептами бельгійських монахів стали і залишаються гості яхт-клубу «Оріяна».

Артем відкорковує пиво, обережно переливаючи янтарну рідину до склянки.
Ми підіймаємо келихи: за «Оріяну»!

%d0%b0%d1%80%d1%82%d0%b5%d0%bc
Довідка Мандрів

Артем Соковнін народився в Києві. Закінчив Київський політехнічний інститут. 1991 року заснував яхтобудівне підприємство «Оріяна», а у 2006-му – яхт-клуб «Оріяна» у Вишгороді.
Починаючи з 1998 року, «Оріяна» побудувала понад 100 яхт, більшість яких експортовано до Італії, Франції, Бельгії, Австрії та Фінляндії. Із 2005 року в Україні налагоджена побудова сучасних комфортабельних яхт «Оріяна-33» за проектом провідного конструкторського бюро Joubert-Nivelt Design. «Оріяна» є постійним учасником міжнародних виставок бот-шоу, партнером провідних європейських постачальників яхтового обладнання: VOLVO-PENTA, VETUS, PLASTIMO, LEWMAR, INTERNATIONAL, GAASTRA, SLAM, DUBARRY, ALFER-METAL.
Яхт-клуб «Оріяна» є також дистриб’ютором в Україні найвідомішої у світі верфі, що спеціалізується на будівництві сталевих водотоннажних яхт – LINSSEN YACHTS

Що робити в «Оріяні»

• Тримати свій човен / яхту
• Обслуговувати двигун / судно
• Придбати яхту / човен / двигун
• Пошити / полагодити вітрила
• Купити одяг для яхтингу / повсякдення
• Покататися на яхті
• Насолоджуватися товариством, стравами і краєвидом у таверні «Веселий бакенщик»

www.oriyana.com

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

9 − 8 =