• Ярославе Івановичу, авіакомпанія Yan Аir працює на вітчизняному ринку вже більше п’яти років, виконує регулярні польоти до Грузії та Ізраїлю. Які нові напрямки ви підготували у цьому сезоні?
Цього року ми розширюємо географію польотів, зокрема відкриваємо рейси Львів–Батумі, Харків–Батумі, Одеса–Краків, Київ–Барселона, а з 9 червня починаємо літати до Аліканте, продовжуємо свої чартерні програми у Єгипет, Туреччину, Чорногорію, Болгарію, на Кіпр, у Скандинавські країни. А на наших традиційних рейсах плануємо збільшити частотність і експлуатувати літаки більшої місткості.
• Який зараз флот у авіакомпанії?
Два Boeing 737-300, два Boeing 737-400, Airbus А321. Уже в Україні ще один Boeing 737-400 і один Boeing 737-500, вони зараз проходять реєстрацію. Так що до початку сезону наш флот нараховуватиме сім літаків.
• Зараз на ринок України заходить все більше авіакомпаній. Як вам працюється в умовах зростання конкуренції?
Звичайно, ідеальний випадок – це робота без конкурентів (сміється). Але таких чудес не буває, тому ми працюємо, знаємо, що доведеться боротися за пасажира, за нові напрямки, за нові ринки. Скажімо, на наших рейсах у вартість квитка входить збільшена норма багажу. Під час польоту ми своїх пасажирів годуємо і за харчування не потрібно доплачувати. У нас зручний розклад, що теж важливо для пасажирів. Ми себе позиціонуємо як традиційна авіакомпанія, а не як лоу-кост.
• Які аеропорти ви використовуєте в Україні?
Ми виконували рейси зі Львова, Вінниці, Одеси, Херсона, Харкова, Києва. Цього року плануємо почати польоти з аеропорту в Житомирі. Український авіаційний ринок є і він стрімко зростає.
• Який регіональний аеропорт ви вважаєте найперспективнішим?
Аеропорт у Житомирі. Поки що ми використовуємо його для технічних потреб – обслуговуємо там свої літаки. Водночас разом із місцевою владою працюємо над тим, щоб цей аеропорт отримав статус міжнародного.
• До Житомира від столиці 100 км гарної дороги. Це як Жирона і Барселона за відстанню…
Або як Бове і Париж.
• Прочитав, що херсонський аеропорт відправив за рік 100 тисяч пасажирів. Це велика цифра для невеликого Херсона?
Для регіонального аеропорту дуже багато. Ми з Херсона виконуємо свою чартерну програму. Більше того, з Херсонським аеропортом я тісно пов’язаний уже майже тридцять років. Я в авіації з 1989-го, після закінчення КІІЦА (Київський інститут інженерів цивільної авіації, зараз – НАУ) працював у Херсонському аеропорту. А у 2013 році знову повернувся до Херсона, очолив аеропорт, підготував і втілив у життя програму його відновлення.
Херсонський аеропорт – це моє дітище, це я зібрав команду професіоналів і з руїн перетворив його на міжнародний. Було пророблено колосальну роботу, щоб завести до нього світові компанії.
Скажімо, для залучення Turkish Airlines аеропорт Херсон у 2013 році було включено до міжурядової угоди про авіасполучення. І тепер літаки цієї авіакомпанії літають туди двічі на день.
• Скільки людей працює у вашій авіакомпанії?
Близько 300.
• Де ви берете таких людей?
Ми запрошуємо випускників авіаційних вузів. Створюємо їм гарні умови роботи, пропонуємо можливість кар’єрного зростання, навчаємо їх. Ну й, звісно, багато працює і досвідчених висококваліфікованих спеціалістів.
• Наскільки високий рівень підготовки авіаторів в Україні?
В Україні катастрофічно не вистачає персоналу. А причина тут одна: наші інженери, пілоти, бортпровідники, логісти дуже затребувані. Іноземні авіакомпанії переманюють наших до себе. І через це ми відчуваємо брак кадрів. А з іншого боку, це показник того, що Україна – авіаційна держава, з гарною освітою і кузнею кваліфікованих кадрів.
• А ви залучаєте в Yan Аir іноземних фахівців?
Так, залучаємо, хоча це й доволі складно. Потрібно пройти процедуру легалізації. У нас працює кілька пілотів-іноземців.
• Як часто літаєте особисто ви?
До десяти рейсів на рік. Переважно це відрядження. А відпочивати люблю в Батумі, дуже часто там буваю. Люблю Грузію, люблю грузинську кухню, грузинське вино, грузинську гостинність. І це одна з причин, чому я літаю туди.
• Користуєтеся послугами рідної авіакомпанії?
Коли літаю у наших напрямках – звісно, що так.
• Якою ви бачите авіакомпанію Yan Аir через два роки?
Однозначно з більшим флотом. Будемо експлуатувати літаки більшої місткості. У нас у запасі багато напрямків, до освоєння яких ми вже готові і зробимо це з часом.
• А яке у вас хобі?
Дачна ділянка. Дуже люблю свою дачу, люблю возитися з деревами, квітами. Магнолії в мене розкішні, скоро зацвітуть.