Голова правління ПРАВЕКС БАНКУ Тарас Кириченко поділився своїм досвідом яхтингу на Дніпрі неподалік Києва

Права шкіпера я отримав ще в 2010 році. З тих пір побував на яхті в Хорватії, Туреччині, Греції, Італії. А от по Дніпру на яхті не подорожував. І цього літа ситуацію вирішив виправити.

Через фейсбук знайшов яхту, познайомився з її власником. Моя сім’я – дружина, донька і син – прибули в Оболонський яхт-клуб Києва, завантажили речі і провіант на яхту, відшвартувалися і рушили на південь униз по Дніпру. Якийсь час нас супроводжував власник яхти. Він хотів переконатися, що я справді вмію керувати вітрильником. Через годину заспокоївся від побаченого, побажав нам щасливої дороги і зійшов на берег, а ми продовжили наше плавання вже самостійно. Його хвилювання небезпідставне, адже переважна більшість київських яхт незастрахована.

! 01+

Яхта «Оріяна-21»
Довжина: 6,12 м
Ширина: 2,38 м
Осадка: 0,33 / 1,33 м
Водотонажність: 1,5 т
Площа вітрил: 22,6 м2
Спальних місць: 4

 

Кілька слів про яхту. Це швертбот «Оріяна-21», яхта київського виробництва, яка в 1990-ті експортувалася в різні країни Європи. Її найбільша перевага – підйомний кіль – шверт. Піднявши шверт, осадка яхти зменшується до 30 см і це дозволяє підійти до самого берега.

! viber image 007
Яхтинг викликає захоплення

Фарватер Дніпра розмічений бакенами, є й інші навігаційні знаки, наприклад, «Не кидати якір!» чи обмеження швидкості. Я користувався програмою Navionics, встановленою на моєму телефоні. Причому Дніпро входить до пакету «Середземне море», який я придбав для плавання у Греції. Navionics адекватно відображав навігаційну обстановку, із ним я почувався впевнено, адже більшість карт Дніпра застарілі.

! Вітрильна_регата,_Українка
Вітрильна_регата поблизу Українки. Фото ukrainka.org

За перший день плавання ми дійшли до міста Українки, подолавши приблизно 40 км. На ніч стали в яхт-клубі «Стугна». Стоянка обійшлася нам безкоштовно, а на додачу – неймовірно доброзичлива атмосфера у колі людей, які живуть яхтами. Охорони в клубі немає, діє вахтовий метод: щодоби на вахту заступають члени клубу і стежать за порядком (мити клубний туалет теж входить у їхні обов’язки).

Якоїсь інфраструктури в «Стугні» немає, але неподалік Українка і все необхідне можна купити там.

! viber image 002
Свято-Преображенська церква в Гусинцях

Наступного дня ми вирішили відвідати затоплене при будівництві Канівського водосховища село Гусинці.

Проходимо село Трипілля, де наприкінці ХІХ століття український учений-археолог Вікентій Хвойка знайшов невідому раніше стародавню культуру, яка дістала назву за місцем розкопок – трипільська. Тут же височіють труби (180 і 210 метрів) однієї з найбільших в Україні ТЕС – Трипільської. Це найбільший виробник електроенергії на Київщині (67 %), за рік Трипільська ТЕС генерує близько 3200 мегават електроенергії.

Далі на Дніпровських кручах – село Халеп’я. А під ним – «мис Горн»: так яхтсмени називають місце, де завжди дме сильний вітер і досить висока хвиля. Так що можна сказати, що мис за нашу поїздку Горн ми пройшли.

Досягли села Гусинці. Із будівель залишилася тільки Спасо-Преображенська церква, збудована у 1822 році і відреставрована в 2012-му. Навколо – кілька островів, які раніше були пагорбами. Ми кинули якір біля одного з них – називається Лиса гора і прив’язалися кормою до берега. Місце вражає своєю енергетикою, а спостерігати захід сонця с Лисої гори – одне задоволення і не поступиться середземноморським аналогам.

viber image 009
Захід сонця на Лисій горі

Нам ніхто не заважав відпочивати, за весь день біля нас пройшло лише два човни, вода чиста і тепла. Тому наступного дня замість запланованого переходу до Переяслава-Хмельницького ми залишилися насолоджуватися диким відпочинком.

По дорозі назад знову заночували в яхт-клубі «Стугна». Зранку вирушили до столиці. Але фінал плавання виявився несподіваним: на «Оріяні» впала щогла. Корозія пошкодила такелаж – троси, які її утримують. І щогла м’яко опустилася мені на плече. Довелося повертатися в яхт-клуб: я тримав щоглу, а дружина керувала яхтою. На місці викликали власника яхти, допомогли йому полагодити поломку. За нами приїхав товариш і відвіз до Києва.

Незважаючи на пригоду зі щоглою, вітрильна подорож мені сподобалася. Планую повторити, можливо, обравши вже інший напрямок – північ, Київське море.

Київський яхтинг має дві суттєві переваги. По-перше, ціна. Вона в рази менша, аніж в Хорватії чи Туреччині. По-друге, час. Не потрібно кудись летіти, потім їхати на таксі тощо. Дістатися до київських яхт-клубів можна навіть на метро. Вийшов у п’ятницю на вечір – і все п’ятимільйонне місто із шумом, проблемами залишається позаду, а ти поринаєш в інший вимір – вітрил, свободи і пригод.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

4 × 3 =